Ομιλία του Δημήτρη Κουτσούμπα στη βουλή στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας
- 31/7/2025 • 21 προβολές
Η κ. Βέττα, αφού επεσήμανε ότι το νομοσχέδιο περιλαμβάνει εντελώς ετερόκλητες μεταξύ τους διατάξεις ανέφερε ότι η Παιδεία, επί της σημερινής κυβέρνησης, αντιμετωπίζεται ως εμπόρευμα, με αθρόες παραχωρήσεις στα ιδιωτικά συμφέροντα, καταπάτηση του Συντάγματος και απαξίωση των δημόσιων δομών.
Χαρακτηριστική αναφορά έκανε στην δήλωση της αρμόδιας Υπουργού, που τόνισε ανερυθρίαστα ότι οι γονείς και οι υποψήφιοι φοιτητές πρέπει να σκεφτούν αν θα σπουδάσουν σε Πανεπιστήμια, όπως αυτό της Δυτικής Μακεδονίας, λόγω απόστασης και κόστους.
Η κ. Βέττα ανέφερε: «Είπε η Υπουργός, να μην πάνε τα παιδιά της χώρας στην Κοζάνη, την Πτολεμαΐδα, την Καστοριά και σε άλλες πόλεις της Περιφέρειας, να μην σπουδάσουν σε σχολές και τμήματα που είναι εθνικώς και διεθνώς αναγνωρισμένα ως κοιτίδες καινοτομίας, γιατί είναι πολλά τα έξοδα(!). Αντί να δώσει κίνητρα, να στηρίξει, να ενθαρρύνει, κάνει το ακριβώς αντίθετο. Έτσι βοηθάει η κυβέρνηση τη Δυτική Μακεδονία, μια περιοχή που είναι σε μετάβαση. Τα συμπεράσματα δικά σας»
Στη συνέχεια, αναφέρθηκε σε ειδικότερα σημεία του νομοσχεδίου, όπως:
Τον απροκάλυπτο αυταρχισμό, με την περιστολή δικαιωμάτων, την εγκατάσταση καμερών -ακόμα και σε αίθουσες διδασκαλίες- την πρόβλεψη για drones πάνω από τα Πανεπιστήμια (!)
Την δρακόντεια εφαρμογή για το ν+2 χρόνια επιτρεπόμενης φοίτησης, που αποκλείει νέες και νέους με σοβαρά κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους
Την απαξίωση της Ειδικής αγωγής με τον περιορισμό των τμημάτων ένταξης και τις πολλαπλές αναθέσεις σε ένα εκπαιδευτικό που πλέον θα υποστηρίζει πολλούς μαθητές ταυτόχρονα, σε μια εξέλιξη που υποβαθμίζει την παιδαγωγική διαδικασία
Την καθυστερημένη κυβερνητική παραδοχή περί αναγκαιότητας ισότιμης εκπροσώπησης των δύο φύλων στον αθλητισμό (σε αντίθεση με τον ΣΥΡΙΖΑ που είχε θεσμοθετήσει την πλήρη ισότητα στις διοικητικές θέσεις), όπως και τον αυξανόμενο φόρτο στα σωματεία με τις νέες θεσπιζόμενες ιδιότητα στα Δ.Σ..
Την αλυσιτελή διάταξη για τις τιμητικές συντάξεις στον Πολιτισμό, μιας κι εκεί μπαίνει πλαφόν, την ώρα που παράλληλα, δεν ρυθμίζεται κανένα μείζον θέμα (όπως το Μητρώο Προσωπικού Αρχαιολογικών Εργασιών), από μία Υπουργό που συστηματικά κουκουλώνει σκάνδαλα- όπως αυτό του αμαρτωλού Ταμείου Αλληλοβοήθειας-ενώ την ίδια ώρα χαρίζει τα μνημεία στους ημέτερους και τα μεγάλα συμφέροντα.
Παράλληλα, η κ. Βέττα έκανε σύντομη σύγκριση των πεπραγμένων του ΣΥΡΙΖΑ με την σημερινή κυβέρνηση, τονίζοντας ότι στην μία περίοδο είχαμε τη μείωση των μαθητών ανά τμήμα, τη μέριμνα για το εκπαιδευτικό έργο, την κατάργηση των διώξεων και την επαναπρόσληψη των απολυμένων ενώ στην άλλη το εντελώς αντίθετο, με την τιμωρητική, εμμονική αξιολόγηση και την διοικητική γραφειοκρατία να αποτελούν την σχολική καθημερινότητα.
Κλείνοντας η Βουλευτής τόνισε η Παιδεία είναι το βασικό εφόδιο μιας κοινωνίας, ιδιαίτερα για τα παιδιά που προσβλέπουν σε προκοπή και ανοδική κοινωνική κινητικότητα, και γι΄ αυτό η Πολιτεία οφείλει να την θωρακίζει, αντί να την υποσκάπτει, όπως συστηματικά συμβαίνει σήμερα
«Μόλις αλλάξουν οι πολιτικοί συσχετισμοί θα κάνουμε ξανά την Παιδεία αγαθό και όχι εμπόρευμα. Είναι, όχι μόνο δημοκρατική και συνταγματική απαίτηση, αλλά και κοινωνική ανάγκη»